Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

איך תשמרו על האבוקדו שלכם טרי

קטגוריות

מבט על

.כדי לשמור על אבוקדו טרי, חשוב לשקול גם טכניקות טרום הבשלה וגם טכניקות שלאחר הבשלה
הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על טריות האבוקדו, הכל מתחיל מבחירה נכונה

  • בחרו אבוקדו מוצק אך נכנע מעט ללחץ עדין
  • הימנעו מאבוקדו עם כתמים עיסתיים או מרקמים רכים במיוחד

טמפרטורת אחסון

אחסנו אבוקדו בוסר בטמפרטורת החדר, באופן אידיאלי בין 18-21 מעלות צלזיוס. טמפרטורות חמות יותר יכולות להאיץ את תהליך ההבשלה, בעוד שטמפרטורות קרירות יותר עשויות לעכב אותו.

חשוב להפריד בין בשל ולא בשל

אם יש לכם גם אבוקדו בשל וגם לא בשל, עדיף לאחסן אותם בנפרד. אבוקדו טרי משחרר גז אתילן, חומר הבשלה טבעי, שיכול להאיץ את הבשלת אבוקדו בוסר.

הבשלה

כדי לזרז את תהליך ההבשלה, מניחים אבוקדו בוסר בשקית נייר עם בננה או תפוח בשל. גז האתילן שמשחרר פירות אלו יעזור להאיץ את הבשלת האבוקדו. בדוק את האבוקדו מדי יום כדי לעקוב אחר בשלותם.

קירור

ברגע שאבוקדו בשל לגמרי, אפשר להאט את תהליך ההבשלה על ידי אחסונו במקרר. זה יכול לעזור להאריך את חיי המדף שלו בעוד כמה ימים. עם זאת, שימו לב שקירור יכול להשפיע על המרקם והטעם של האבוקדו, מה שהופך אותו לפחות קרמי.

חתכתם את האבוקדו? מה עכשיו

אם חתכתם אבוקדו טרי אבל לא מתכננים להשתמש בכל הפרי, שמרו על רעננות החלק שנותר על ידי השארת הגלעין והתזת מיץ לימון או ליים על החלק החשוף. לאחר מכן, עטפו היטב את האבוקדו החתוך בניילון נצמד או הניחו אותו בכלי אטום לפני הקירור.

איך תמנעו מאבוקדו להשחים

כדי למנוע השחמה של אבוקדו חתוך, אפשר לסחוט מעט מיץ לימון או ליים על החלק החשוף או להניח פיסת ניילון ישירות על המשטח כדי למזער את המגע עם האוויר.

זכרו, אבוקדו יכול להבשיל במהירות, ולכן חיוני לבדוק אותו באופן קבוע כדי לתפוס אותו בבשלות האידיאלית שלו. התאם את שיטות האחסון שלך בהתאם כדי לשמור אותן טריות ומוכנות לצריכה.

האם לאופן גידול האבוקדו יש השפעה על טריותו

לדרך גידול האבוקדו יכולה להיות השפעה מסוימת על טריותם ואיכותם, אם כי ייתכן שהוא אינו גורם משמעותי בהשוואה לשיטות טיפול ואחסון לאחר הקטיף. להלן מספר גורמים הקשורים לגידול אבוקדו שיכולים להשפיע על טריות:

בשלות בקטיף

אבוקדו נקטף בדרך כלל כאשר הוא מגיע לשלב בשלות מסוים אך עדיין בוסר. אם אבוקדו נקטף מוקדם מדי או מאוחר מדי, זה יכול להשפיע על איכותם ועל חיי המדף שלהם. קטיף בשלב הנכון של בגרות מבטיח טריות מיטבית.

תנאי גידול

תנאי הסביבה בהם מגדלים אבוקדו יכולים להשפיע על איכותו הכללית. גורמים כמו אקלים, פוריות הקרקע, זמינות מים וניהול מזיקים/מחלות יכולים להשפיע על הטעם, המרקם והרגישות של הפרי לריקבון.

נוהלי טיפול

ההקפדה הננקטת במהלך תהליכי הקטיף והטיפול לאחר הקטיף חיונית לשמירה על טריות האבוקדו. טכניקות קטיף עדינות, מיון נכון ואריזה קפדנית יכולים למזער נזקים פיזיים ולהפחית את הסיכון לחבלות או פציעות אחרות שעלולות להאיץ את הקלקול.

שיטות הבשלה

חלק מהאבוקדו מבשילים באופן מסחרי באמצעות גז אתילן על מנת להביא אותם לרמת הבשלות רצויה לפני הגעתם לשוק. זה יכול לעזור להבטיח שהצרכנים יקבלו אבוקדו שמוכן לאכילה ובעל חלון טריות ארוך יותר.

אמנם לגורמים אלו יכולה להיות השפעה מסוימת, אך חשוב לציין שלשיטות אחסון וטיפול נכונות לאחר הקטיף, הן על ידי היצרנים והן על ידי הצרכנים, יש השפעה משמעותית יותר על שמירה על טריות האבוקדו. גורמים כמו טמפרטורה, לחות וחשיפה לגז אתילן יכולים להשפיע רבות על החיים שלאחר הקטיף של האבוקדו. שמירה על העצות שהוזכרו קודם לכן, כגון טמפרטורות וטכניקות אחסון נכונות, יכולה לעזור להרחיב את טריות ואיכות האבוקדו ללא קשר לשיטות הגידול שלו.

#אבוקדו
קטגוריות

מבט על

מאמרים של דוד משה

21 אפריל 2024
המתכון השבועי של דוד משה – פיצה ללא גלוטן
מתכון לפיצה ללא גלוטן מצויין לפסח ובכלל לכל השנה, פיצה ללא גלוטן על בסיס תפוחי אדמה.
#תפוחי אדמה
21 אפריל 2024
22
8 פברואר 2024
המתכון השבועי של דוד משה תפוחי אדמה בתנור
מתפוח אדמה בתנור, דרך צ'יפס מטוגן ועד למרקים וסלטים, המתכון השבועי שלנו הוא ללא ספק ממכר ביותר
#תפוחי אדמה
8 פברואר 2024
119
15 נובמבר 2023
הום פרייז פריך וטעים
הום פרייז הינה אחת המנות הוויראליות יותר בעולם, החלה את דרכה בארה"ב והיום ניתן למצוא אותה במטבחים רבים
#תפוחי אדמה
15 נובמבר 2023
533
תודה רבה
הצטרפותך לרשימת התפוצה של דוד משה בוצעה בהצלחה, אנו מקווים שהתוכן באתר מעניין אותך ויספק לך ערך ותועלת.

אנו משתמשים בעוגיה. כאשר אתה מבקר באתר זה, Dod Moshe יכול להשתמש בטכנולוגיה בתעשייה הנקראת cookie. קובצי cookie הם פיסות נתונים קטנות המאוחסנות באופן זמני במחשב או במכשיר הנייד שלך ומבטיחות שהאתר פועל בצורה יעילה יותר. Dod Moshe משתמש בתת-מערכת “תרבות דיגיטלית”כדי לאסוף נתונים סטטיסטיים. בהתבסס על נתונים אלה, אנו הופכים את האתר שלנו לטוב ויעיל יותר עבור המשתמשים.