Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

האם בטטה בריאה? מה הם היתרונות הבריאותיים של הבטטה

קטגוריות

מבט על

בטטה ותפוחי אדמה רגילים הם כמעט אותו דבר, באמת? לא ממש, בטטות זכו להרבה תשומת לב לאחרונה ולא בכדי. הן עמוסות בסיבים, ויטמינים ומספר הקלוריות שלהן קטן משמעותית מזו של תפוחי אדמה לבנים. אמנם הבטטות ותפוחי האדמה חולקים כמה תכונות אבל בבטטות יש כמה הבדלים שכדאי לשים לב אליהם.

הבטטות הן מקור נהדר לסיבים, מינרלים וויטמינים

בטטות לעומת תפוחי אדמה רגילים הן מקור מצוין לסיבים, מינרלים וויטמינים. הן נמצאות במקום גבוה ברשימת הפחמימות הטובות, עשירות במינרלים וויטמינים. הן מקור מצוין לבטא-קרוטן, אשר הופך לוויטמין A בגוף. הבטטות מכילות יותר סיבים מתפוחי אדמה רגילים, מה שיכול לעזור לך להרגיש שובע מהר יותר ולמשך פרקי זמן ארוכים יותר. הסיבים מסייעים בהורדת רמות הכולסטרול הרע (LDL) ובוויסות רמות הסוכר בדם על ידי האטת העיכול. סיבים גם עוזרים במניעת עצירות מכיוון שהם ממריצים את יציאות.

קליפות בטטה בריאה יותר מאשר בשרן. אם תאכלו רק את בשר הבטטות תפסידו הרבה מהיתרונות הבריאותיים שלה. קליפות בטטה עשירות בוויטמין C, בטא-קרוטן ואשלגן וכן בחומרים מזינים חשובים אחרים. זה יכול לעזור להפחית את הסיכון למחלות לב וסרטן

לביבות בטטה מתוקות
לביבות בטטה מתוקות – מתכון של דוד משה

לבטטות יש תכונות אנטי דלקתיות

בטטות ידועות כמקור טוב לויטמין A. חומר תזונתי שחשוב לראייה ולמערכת החיסונית. הן מכילות גם אשלגן וסיבים, המסייעים בהורדת לחץ הדם.
לבטטות יש תכונות אנטי דלקתיות, הודות לנוגדי החמצון בטא-קרוטן וויטמין C. הבטטות עשויות גם לעזור להפחית את הסיכון להתקף לב ושבץ. בטטה הידועה כהורדת לחץ דם ושיפור זרימת הדם.

לתפוחי אדמה רגילים יש גם את היתרונות שלהם. הם מקור מצוין לאשלגן, מינרל שעוזר לווסת את מאזן המים בגוף. אשלגן גם עוזר למנוע התכווצויות שרירים, כמו גם אבנים בכליות ולחץ דם גבוה.

תפוחי אדמה רגילים לעומת בטטה הם בעלי עמילן נמוך יותר

תפוחי אדמה לבנים מכילים יותר פחמימות מאשר בטטה כי הם עשירים בעמילן. זה יכול להפוך אותם לממלא יותר. זה עוזר לך להרגיש שבע יותר לזמן רב יותר, אבל זה גם אומר שרמות הסוכר בדם שלך עשויות לעלות מהר יותר לאחר שתאכל אותם. איגוד הלב האמריקאי מציע להגביל את צריכת המזונות העשירים בשומן רווי, שומן טראנס וכולסטרול. עם זאת, כמה מחקרים מצביעים על כך שאכילת תפוחי אדמה לבנים אינה קשורה לסיכון מוגבר למחלות לב.

בטטה עשויה להפחית את הסיכון למחלות מסוימות

בטטה היא בריאה ומזינה במיוחד. יש לה הרבה ויטמינים וחומרים מזינים שיועילו לגוף שלך במובנים רבים.
היא עמוסה בבטא קרוטן, שהוא נוגד חמצון שעוזר במניעת סרטן, מחלות לב ומצבים כרוניים אחרים. וכן מכילים ויטמין C ו-A, שניהם נוגדי חמצון שעוזרים להילחם ברדיקלים חופשיים בגוף. רדיקלים חופשיים עלולים לגרום נזק לתאים בכל הגוף, מה שמוביל למחלות כרוניות כמו סרטן ומחלות לב. בטטה מכילה גם כמויות גבוהות של ויטמין B6, המסייע בהורדת רמות ההומוציסטאין בדם. הומוציסטאין היא חומצת אמינו שעלולה לפגוע בכלי הדם ולהגביר את הסיכון למחלות לב וכלי דם אם היא נשארת גבוהה מדי זמן רב מדי. הן גם עשירות מאוד באשלגן, שעוזר להפחית לחץ דם גבוה על ידי הוצאת נתרן מהגוף באמצעות מתן שתן.

#בטטה
קטגוריות

מבט על

מאמרים של דוד משה

21 אפריל 2024
המתכון השבועי של דוד משה – פיצה ללא גלוטן
מתכון לפיצה ללא גלוטן מצויין לפסח ובכלל לכל השנה, פיצה ללא גלוטן על בסיס תפוחי אדמה.
#תפוחי אדמה
21 אפריל 2024
22
8 פברואר 2024
המתכון השבועי של דוד משה תפוחי אדמה בתנור
מתפוח אדמה בתנור, דרך צ'יפס מטוגן ועד למרקים וסלטים, המתכון השבועי שלנו הוא ללא ספק ממכר ביותר
#תפוחי אדמה
8 פברואר 2024
120
15 נובמבר 2023
הום פרייז פריך וטעים
הום פרייז הינה אחת המנות הוויראליות יותר בעולם, החלה את דרכה בארה"ב והיום ניתן למצוא אותה במטבחים רבים
#תפוחי אדמה
15 נובמבר 2023
534
תודה רבה
הצטרפותך לרשימת התפוצה של דוד משה בוצעה בהצלחה, אנו מקווים שהתוכן באתר מעניין אותך ויספק לך ערך ותועלת.

אנו משתמשים בעוגיה. כאשר אתה מבקר באתר זה, Dod Moshe יכול להשתמש בטכנולוגיה בתעשייה הנקראת cookie. קובצי cookie הם פיסות נתונים קטנות המאוחסנות באופן זמני במחשב או במכשיר הנייד שלך ומבטיחות שהאתר פועל בצורה יעילה יותר. Dod Moshe משתמש בתת-מערכת “תרבות דיגיטלית”כדי לאסוף נתונים סטטיסטיים. בהתבסס על נתונים אלה, אנו הופכים את האתר שלנו לטוב ויעיל יותר עבור המשתמשים.