Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

המתכון השבועי של דוד משה תפוחי אדמה בתנור

קטגוריות

מבט על

תפוחי אדמה בתנור

הפער בין כל מה שאפשר להכין בעזרת תפוח אדמה לבין מחירו הזול יחסית בסל הקניות הוא ללא ספק מטורף. מדובר במצרך מאוד וורסטילי בכל מה שנוגע למתכונים – מתפוח אדמה בתנור, דרך צ’יפס מטוגן ועד למרקים וסלטים, וזאת עוד לפני שהזכרנו את זה שתמיד אפשר למלא אותו בגבינות והמון דברים טעימים אחרים ולקבל מנה מיוחדת. קשה לטעות עם תפוחי אדמה, וזה בכלל לא משנה אם הוא מטוגן, אפוי או מבושל. ברשת קיימים אינספור מתכונים מוצלחים אבל היום נתרכז באחד שהוא לא רק נדיר בטעם שלו אלא גם פשוט להכנה. כמובן שאנחנו מתכוונים למתכון תפוחי אדמה בתנור בו משתמשים עם תפוחי אדמה מובחרים של דוד משה.

מה הוא סוד הקסם של תפוחי האדמה?

תפוח אדמה שייך לירקות השורש, משתייך לקבוצת הדגנים ומהווה מקור לפחמימות. נכון לשנת 2023 הוא ממוקם במקום הרביעי מבחינת המזונות הכי נצרכים בעולם, אחרי חלב, אורז וחיטה. האמת שזה בכלל לא מפתיע, היות ומדובר בירק הנחשב למשביע במיוחד אשר בזכות טעמו הניטרלי, המאפשר לו לספוג טעמים שונים, יכול להיות חלק משמעותי במתכונים מגוונים ולא פחות חשוב – טעימים ואפילו מיטיבים לגוף. אחד היתרונות הבולטים של תפוח האדמה הוא העובדה שהוא עשיר במרכיבים כגון סיבים תזונתיים, ויטמינם, מינרליים ונוגדי חמצון. על מנת לשמר את כל אלה ולצמצם את הירידה שמתרחשת בזמן הבישול, הטיגון או האפייה מומלץ לא להסיר את הקליפה וזאת הסיבה שבמתכון של תפוחי האדמה בתנור עליו נדבר היום לא מורידים אותה.
אגב, הסיבה לכך היא פשוטה – כל אותם רכיבים תזונתיים נמצאים בעיקר בקליפה. בין כל אותם הוויטמינים והמינרלים הבולטים תמצאו וויטמין C (לו הגוף זקוק עבור יצירת החלבון קולגן) ואשלגן (שנמצא בעיקר בקליפה ונחשב כמינרל המשפר את בריאות הלב ויכול למנוע אבנים בכליות). מעבר לכך, תפוחי אדמה הם בין המקורות הבולטים לחומצה פולית החשובה לתהליכים ביולוגיים שונים בגוף, והם מכילים גם את הוויטמינים B9 ו-B6, כאשר השני הכרחי לתפקוד תקין של מערכת העצבים בגוף. כמו כן, תפוחי אדמה מכילים עמילן, מסוג אותו נוהגים לכנות “עמילן עמיד”, והוא נחשב ככזה שתורם לתהליך העיכול ואף בעל יכולת להוריד את רמת הסוכר בדם אחרי ארוחה, לכן הוא מומלץ עבור אנשים סוכרתיים. כמובן שתפוחי אדמה מכילים גם חלבונים, אמנם לא בכמות גבוהה אך עדיין באופן שתורם לבריאות. עוד חשוב לציין כי ב-100 גרם תמצאו בהם רק 0.1 גרם שומנים. נתון מצוין עבור כאלה שמפחדים להשמין. ואם כבר דיברנו על בריאות, תפוחי אדמה בקושי מכילים נתרן שכידוע צריכה מוגברת שלו עלולה להוביל לעלייה בלחץ דם.

אל תאמינו לסטריאוטיפים

תפוחי אדמה נחשבים למזון משמין אבל זו לא בדיוק האמת. נכון, צ’יפס מטוגן בהמון שמן הוא משמין וכך גם תפוח אדמה מוקרם עם גבינות בעלי אחוז שומן גבוה אבל מלבד זאת יש עוד המון מתכונים אחרים שיכולים להשתלב בדיאטה – כמו למשל מתכון תפוחי אדמה בתנור עליו נפרט בהמשך.  יתרה מכך, בזכות הסיבים התזונתיים הרבים, תפוחי אדמה נחשבים לכאלה העוזרים להורדה במשקל, הרבה גם בזכות העובדה שהם מעודדים שובע.
לכן, בפעם הבאה שאתם מתלבטים בין פסטה, אורז ותפוחי אדמה כתוספת בצד – אתם כבר יודעים במה לבחור.

מה מצריך המתכון?

המתכון לתפוחי אדמה בתנור הוא לא רק פשוט, אלא גם ממכר ומוצלח ביותר. המצרכים שאותם אתם צריכים הם

  • תפוחי אדמה מובחרים של דוד משה
  • שמן זית
  • כורכום
  • מלח דק
  • פלפל שחור
  • שומשום לבן

השלב הראשון הוא שטיפה של תפוחי האדמה וחצייתם. לאחר מכן מעבירים אותם לקערה ובינתיים מחממים את התנור ל-200 מעלות. בקערה מזלפים אותם עם שמן זית, מוסיפים את כל התבלינים שציינו קודם לכן ומערבבים. בשלב באחרון מעבירים אותם למגש מרופד בנייר אפייה, מפזרים שומשום ומכניסים לתנור למשך 45 דקות. לכמות מדויקות וטיפ בונוס,

למתכון המלא – תפוחי אדמה בתנור של דוד משה היכנסו לעמוד

רגע לפני שמתחילים

נכון, המתכון של תפוחי אדמה בתנור הוא קל, אך חשוב להקפיד על מספר דברים על מנת לא לפשל ונתחיל מבחירת תפוחי האדמה. בארץ ישראל גדלים 50 זנים של תפוחי אדמה כאשר אחד ההבדלים בהם הוא היחס בין כמות מים לבין החומר היבש. כאשר מדובר באפייה עדיף שיהיה יותר חומר יבש. בסופר כמובן לא מציינים את היחס ולכן אנחנו ממליצים לדבוק בתפוחי האדמה המומלצים במתכון – תפוחי אדמה מובחרים של דוד משה.

פרמטר חשוב נוסף הוא האחסון, בשביל למנוע את הופעה של רעלנים ההמלצה שלנו היא לשמור את תפוחי האדמה במקום חשוך ויבש. כמו כן, אנחנו יודעים שחלקכם נרתעים מאכילה של קליפה אך כאמור לא סתם אנחנו מתעקשים להשאיר אותה, היא מקור נפלא לרכיבים תזונתיים שצויינו בכתבה זו. מה שכן, לפני שמתחילים את תהליך ההכנה, תנקו אותה היטב.

#תפוחי אדמה
קטגוריות

מבט על

מאמרים של דוד משה

21 אפריל 2024
המתכון השבועי של דוד משה – פיצה ללא גלוטן
מתכון לפיצה ללא גלוטן מצויין לפסח ובכלל לכל השנה, פיצה ללא גלוטן על בסיס תפוחי אדמה.
#תפוחי אדמה
21 אפריל 2024
11
8 פברואר 2024
המתכון השבועי של דוד משה תפוחי אדמה בתנור
מתפוח אדמה בתנור, דרך צ'יפס מטוגן ועד למרקים וסלטים, המתכון השבועי שלנו הוא ללא ספק ממכר ביותר
#תפוחי אדמה
8 פברואר 2024
108
15 נובמבר 2023
הום פרייז פריך וטעים
הום פרייז הינה אחת המנות הוויראליות יותר בעולם, החלה את דרכה בארה"ב והיום ניתן למצוא אותה במטבחים רבים
#תפוחי אדמה
15 נובמבר 2023
522
תודה רבה
הצטרפותך לרשימת התפוצה של דוד משה בוצעה בהצלחה, אנו מקווים שהתוכן באתר מעניין אותך ויספק לך ערך ותועלת.

אנו משתמשים בעוגיה. כאשר אתה מבקר באתר זה, Dod Moshe יכול להשתמש בטכנולוגיה בתעשייה הנקראת cookie. קובצי cookie הם פיסות נתונים קטנות המאוחסנות באופן זמני במחשב או במכשיר הנייד שלך ומבטיחות שהאתר פועל בצורה יעילה יותר. Dod Moshe משתמש בתת-מערכת “תרבות דיגיטלית”כדי לאסוף נתונים סטטיסטיים. בהתבסס על נתונים אלה, אנו הופכים את האתר שלנו לטוב ויעיל יותר עבור המשתמשים.