Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

המתכון השבועי של דוד משה – פיצה ללא גלוטן

קטגוריות

מבט על

אין וויכוח על כך שפיצה היא אחד המאכלים הכי טעימים שיש, וגם אחד האהובים – לא רק בישראל כמובן, אלא בכל העולם. יש שיגידו שהיא אפילו ממכרת, לכן אולי לא תופתעו לגלות שיש לא מעט מחקרים שעוסקים בה. ובעצם, מה יש לא לאהוב בה? בצק, שלל גבינות שאפשר להוסיף ומגוון עצום של תוספות בעזרתן ניתן לשדרג את הפיצה על פי טעם אישי וליצור את הביס המושלם שיטריף לכם את בלוטות הטעם (ואנחנו לא שופטים אף אחד, גם לא את אוהבי תוספת האננס). מצד שני, עם הגברת המודעות לאכילה בריאה יותר, ייתכן ותרגישו נקיפות מצפון אם תאכלו יותר מדי בצק. מעבר לכך, כשיותר ויותר אנשים מגלים כי הם בכלל רגישים לגלוטן, ולכן חייבים לייצר גם פתרונות, הרי לא נדרוש מאף אחד לוותר על פיצה. היום נספר לכם על מתכון לפיצה ללא גלוטן שכמובן רלוונטי גם לפסח.

מדוע אנחנו כל כך אוהבים פיצה?

מחקרים שונים, אותם הזכרנו קודם לכן, מצאו שפיצה גורמת לנו אושר. למה זה קורה? בגלל שבזמן אכילתה משתחרר במוח הורמון הדופמין שביכולתו לעורר תחושה של אושר ויש לכך קשר למרכיבים השונים שלה כמו מלח וסוכר וגם לשילוב הטעמים הייחודי הכולל בין היתר רוטב עגבניות מתקתק וגבינה מותכת. שילוב המרכיבים שלה יחד הוא כל כך טוב שעוד בזמן האפייה שלה היא מייצרת ריח שמעורר תאבון.

פיצה מאכל כיפי לאכילה

סיבה נוספת שהופכת את הפיצה למאכל כיפי לאכילה והכנה היא היכולת להתאים אותה אישית. זה מתחיל מרמת הבסיס שיכול להיות מורכב מבצק או ממרכיבים בריאים יותר (כמו למשל תפוחי אדמה או כרובית), ממשיך עם הרוטב שיכול להיות מבוסס על עגבניות או שמנת, כלומר רוטב אלפרדו, וכמובן מסתיים עם התוספות ששם השמיים הם הגבול – תירס, זיתים, חציל, בטטה, עגבנייה והרשימה עוד ארוכה. איזה עוד מאכל תוכלו להתאים באופן כה אישי להעדפות שלכם מבחינת טעמים? זו הסיבה שפיצה לעולם לא תשעמם אתכם. מעבר לכך, אין שעה לאכילת פיצה, תוכלו לצרוך אותה לארוחת בוקר, צהריים או ערב.

חווית האכילה המשותפת

פרמטר נוסף הוא כמובן חווית האכילה המשותפת. כמובן שאפשר לאכול אותה גם כמאכל אישי אבל הכי כיף לחלוק משולשים עם עוד אנשים שאנחנו אוהבים בזמן צפייה במשחק כדורגל  או סרט. ומה יותר כיף מלהפתיע את האורחים עם פיצה שהיא לא רק טעימה אלא גם בריאה יותר?. אם מכינים את הפיצה בצורה נכונה מדובר במאכל מזין שכולל פחמימות, חלבונים, ירקות ואפילו ויטמינים ומינרלים. תופתעו לגלות שמבחינת קלוריות בפיצה יש בדרך כלל פחות מאשר במאכלי מזון אחרים, לדוגמת המבורגר.

פיצה – אפשר גם בריא יותר

 

עד לא מזמן אנשים בעלי רגישות לגלוטן, או סובלים ממחלת הצליאק, היו צריכים לוותר על מאכלים אהובים כמו פסטות, סנדוויצ’ים וכמובן פיצות אבל בזכות המודעות הגוברת לנושא בשנים האחרונות לא רק שהופיעו תחליפים אלא גם פותחו מתכונים ששומרים על הטעם שאתם כל כך אוהבים – וכן, גם כשמדובר בפיצה בהכנה ביתית.
גלוטן הוא חלבון קשה לעיכול ולכן מערכת העיכול מתקשה אתו. כמובן שלא רק סיבות בריאותיות גורמות לאנשים לעבור לתפריט עם פחות גלוטן, סיבה נוספת יכולה להיות רצון לרדת במשקל (כמובן כחלק מתפריט מאוזן ובלי להוריד לגמרי מאכלים עם גלוטן אם אתם לא רגישים). מעבר לכך, מי שמתקשה לאכול ירקות או מי שרוצה לגרום לילדים שלו לאכול יותר מהן, פיצה ללא גלוטן היא דרך נהדרת לעשות זאת. ניתן לשלב בתוכה עשבי תיבול וירקות כמו פטריות, עגבניות, גמבה, בצל, חציל ועוד.

 

המתכון הכי מוצלח לפיצה ללא גלוטן

 

לאחר שניסינו מספר מתכונים, מצאנו כי המתכון על בסיס תפוחי אדמה הוא הכי טעים. אמנם הוא כולל מספר שלבים אך הוא קל לביצוע וטעים ברמות שאתם לא מדמיינים. הסוד של טעם הבסיס טמון בתפוחי אדמה גורמה קטנים של הדוד משה, אליהם מוספים שמן זית ומלח. בשלב הראשון מבשלים את תפוחי האדמה ולאחר מכן מוסיפים שמן זית ומלח ואפים בתנור שחומם מראש. בשלב הבא מכינים את הרוטב, בשבילו תצטרכו עגבניות מרוסקות, אורגנו, מלח ושום גבישימורחים על הבסיס, מוסיפים גבינה ומפזרים תוספות. בשלב האחרון מכניסים לאפייה של 20 דקות נוספות ומוציאים כשהגבינה הגיעה לרמת הצריבה המועדפת עליכם.

פיצה ללא גלוטן - דוד משה

למתכון המלא לפיצה ללא גלוטן של דוד משה.

אל תפחדו לעשות שינויים, גם אם הם בריאים יותר

במתכון השתמשנו בגבינות גאודה ומוצרלה ובתוספות של זיתים ותירס אבל אל תהססו להוסיף גבינות שאתם אוהבים ולהתפרע עם התוספות. אם אתם רוצים לשמור על משקל תוכלו לבחור להשתמש גם בגבינה צהובה של 9% כחלק מתערובת הגבינות. חשוב להכיר כי למרות אחוזי שומן יש גבינות שבריאות לגוף שלנו – כך למשל המוצרלה שהיא עשירה בחלבון ובחיידקים שעושים טוב למעיים, גבינת ריקוטה הידועה בזכות חומצות האמינו שלה ותופתעו לגלות שגם הפרמז’ן שהיא מלבד החלבון תספק לכם גם סידן. מבחינת תבלינים אנחנו ממליצים בתבלינים שמבוססים על עלים, כמו למשל אורגנו, בין היתר בגלל שהם נוגדי חמצון. ומה לגבי התוספות? אם אתם בעניין של דיאטה אנחנו ממליצים על ירקות שהם גם טובים לגוף וגם מעודדים תחושת שובעכמו למשל פטריות, חציל וברוקולי.

#תפוחי אדמה
קטגוריות

מבט על

מאמרים של דוד משה

21 אפריל 2024
המתכון השבועי של דוד משה – פיצה ללא גלוטן
מתכון לפיצה ללא גלוטן מצויין לפסח ובכלל לכל השנה, פיצה ללא גלוטן על בסיס תפוחי אדמה.
#תפוחי אדמה
21 אפריל 2024
86
8 פברואר 2024
המתכון השבועי של דוד משה תפוחי אדמה בתנור
מתפוח אדמה בתנור, דרך צ'יפס מטוגן ועד למרקים וסלטים, המתכון השבועי שלנו הוא ללא ספק ממכר ביותר
#תפוחי אדמה
8 פברואר 2024
187
15 נובמבר 2023
הום פרייז פריך וטעים
הום פרייז הינה אחת המנות הוויראליות יותר בעולם, החלה את דרכה בארה"ב והיום ניתן למצוא אותה במטבחים רבים
#תפוחי אדמה
15 נובמבר 2023
599
תודה רבה
הצטרפותך לרשימת התפוצה של דוד משה בוצעה בהצלחה, אנו מקווים שהתוכן באתר מעניין אותך ויספק לך ערך ותועלת.

אנו משתמשים בעוגיה. כאשר אתה מבקר באתר זה, Dod Moshe יכול להשתמש בטכנולוגיה בתעשייה הנקראת cookie. קובצי cookie הם פיסות נתונים קטנות המאוחסנות באופן זמני במחשב או במכשיר הנייד שלך ומבטיחות שהאתר פועל בצורה יעילה יותר. Dod Moshe משתמש בתת-מערכת “תרבות דיגיטלית”כדי לאסוף נתונים סטטיסטיים. בהתבסס על נתונים אלה, אנו הופכים את האתר שלנו לטוב ויעיל יותר עבור המשתמשים.