Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

איך לשמור על אבוקדו טרי לאחר שימוש

קטגוריות

מבט על

אם אתם מוצאים את עצמכם לעתים קרובות משתמשים באבוקדו במתכונים שלכם, אתם צריכים לדעת כמה קשה זה יכול להיות לשמור על אבוקדו טרי, שלא ישחיר או יזהיב. אבוקדו הוא פרי מזין מאוד עם מרקם קרמי המוסיף טעם טעים לכל דבר, מגוואקמולי ועד שייקים בריאים ומרעננים. למרבה הצער, אבוקדו מתקלקל די מהר. לדוגמה, כאשר חותכים אבוקדו ומשאירים אותו בחוץ על המדף, הוא יאבד את צבעו הירוק ויהיה חום תוך כמה שעות.

השאלה הגדולה היא: כמה זמן אפשר לאחסן אבוקדו חתוך?

על מנת לשמור על טריותם לאורך זמן, ישנן מספר טכניקות הכנה שבהן תוכלו להשתמש כדי להאט את תהליך ההבשלה.

אחסון אבוקדו במקרר

אם רוצים לשמור על אבוקדו טרי לאורך זמן, כדאי לאחסן אותם במקרר. אפשר גם לשים אותם בכלי אטום או לעטוף אותם היטב בניילון לפני שמכניסים אותם למקרר.

  1. אם ברצונכם לשמור כמה פרוסות אבוקדו לשימוש מאוחר יותר, הניחו אותן על צלחת מכוסה בניילון נצמד או נייר אלומיניום, יש להוציא מהמקרר 15 דקות לפני האכילה.

  2. קנו אבוקדו קשה ותנו להם להבשיל בטמפרטורת החדר
    אבוקדו הוא אחד הפירות הפופולריים ביותר, אם אתם נוטים לקנות יותר מדי ולסיים עם כמה אבוקדו משחימים. לכן, קנו אבוקדו קשה ותנו להם להבשיל בטמפרטורת החדר. לאחר הבשלה, אחסן אותם במקרר.

  3. כדי לזרז את הבשלת האבוקדו, הניחו אבוקדו בשקית נייר עם תפוח או בננה למשך הלילה. זה יעזור לשחרר גז אתילן (שגורם להבשלה)

  4. על מנת לשמור על האבוקדו מפזרים מעט מיץ לימון מעל ומכסים היטב בניילון נצמד לפני שמכניסים אותו למקרר ניתן לשמור עד 3 ימים.

אחסן אבוקדו חתוך במקפיא

הקפאה היא האפשרות הטובה ביותר לשמירת טריותו של האבוקדו למשך מספר ימים. כל שעליכם לעשות, לשטוף ולייבש את האבוקדו, ואז לקלף אותו, לפרוס את האבוקדו לחצאים או לקוביות ולהקפיא בכלי או בשקית אטומה.
אבוקדו קפוא יכול לשמש בשייקים, סלט גוואקמולי, רטבים, סלטים ועוד!

ביצי שטן אבוקדו ושומשום קלוי
ביצי השטן וקרם אבוקדו – מתכון של דוד משה

הרחיקו את הידיים מהקצוות החתוכים

הסיבה העיקרית לכך שאבוקדו משחים כל כך מהר היא בגלל חמצון. חמצון מתרחש כאשר חמצן מגיב עם חומרים מסוימים וגורם להם לשנות את צבעם או להתעפש. חמצון מתרחש מהר יותר בעת חשיפה לאוויר ואף יותר אם ידיים באות איתן במגע. לכן, הקפידו לא לגעת בקצוות החתוכים של אבוקדו עם הידיים לאחר חיתוך, זה יאיץ את תהליך החמצון אפילו יותר! כמו כן הימנעו משימוש בכלים כגון מלקחיים או כלים אשר יקבלו עליהם חיידקים ממזונות אחרים.

אחסון אבוקדו חתוך עם פירות הדר

המפתח למניעת חמצון האבוקדו הוא מניעת חשיפה לחמצן. אפשר לעשות זאת על ידי אחסון אבוקדו חתוך יחד עם פירות הדר כמו אשכוליות או לימונים. בפירות יש נוגד חמצון בשם לימונן שיגרום לאבוקדו שלך להזהיב עד יומיים לאחר החיתוך.

השתמשו בחומץ או במיץ לימון

אתם יכולים גם להוסיף מעט חומץ או מיץ לימון לקערת האבוקדו החתוך שלך על מנת להאט את תהליך החמצון. החומציות של הנוזלים הללו תעזור למנוע מהם להשחים מהר יותר ממה שהם עושים לבד ללא כל עזרה כלל. כדי להשתמש בשיטה זו, פשוט לטפטף מעט חומץ או מיץ לימון על קערת האבוקדו הפרוסה לפני ההגשה, אם אינך רוצה שטעמים אחרים יפריעו.

דרכים נוספות להאט את חום האבוקדו

מומלץ להשתמש באבוקדו בהקדם האפשרי, אך ניתן לשמור אותם במקרר עד חמישה ימים. אם אתם מאחסנים אבוקדו שעדיין לא בשל, שמרו אותו במקום חשוך בטמפרטורת החדר. כשהוא מוכן לאכילה, אפשר לשמור אותו במקרר עד שבוע.

אם אתה רוצה להכין גוואקמולי עם האבוקדו שלך או להשתמש בהם בכל מתכון שדורש הוספת מיץ, נסה לכסות אותם בפרי הדר כמו לימונים או אשכוליות. חומצת הלימון מסייעת במניעת השחמה ושומרת על האבוקדו שלך מלהתחמצן מהר מדי.

הנה כמה דרכים נוספות לאחסן אבוקדו:

עוטפים את האבוקדו היטב בניילון נצמד או בכלי אטום עם חתיכת לחם. זה יעזור ללכוד את גז האתילן שגורם לפירות להבשיל כך שהוא לא יקלקל בטרם עת את האבוקדו שלך.
שים שכבה נוספת של ניילון נצמד על החלק העליון של האבוקדו אם אתה משתמש בשקית נייר כאחסון מכיוון ששקיות נייר מאפשרות אוויר בתוכם ועלולות לגרום לפירות להבשיל מהר מהרגיל.

#אבוקדו
קטגוריות

מבט על

מאמרים של דוד משה

21 אפריל 2024
המתכון השבועי של דוד משה – פיצה ללא גלוטן
מתכון לפיצה ללא גלוטן מצויין לפסח ובכלל לכל השנה, פיצה ללא גלוטן על בסיס תפוחי אדמה.
#תפוחי אדמה
21 אפריל 2024
22
8 פברואר 2024
המתכון השבועי של דוד משה תפוחי אדמה בתנור
מתפוח אדמה בתנור, דרך צ'יפס מטוגן ועד למרקים וסלטים, המתכון השבועי שלנו הוא ללא ספק ממכר ביותר
#תפוחי אדמה
8 פברואר 2024
120
15 נובמבר 2023
הום פרייז פריך וטעים
הום פרייז הינה אחת המנות הוויראליות יותר בעולם, החלה את דרכה בארה"ב והיום ניתן למצוא אותה במטבחים רבים
#תפוחי אדמה
15 נובמבר 2023
534
תודה רבה
הצטרפותך לרשימת התפוצה של דוד משה בוצעה בהצלחה, אנו מקווים שהתוכן באתר מעניין אותך ויספק לך ערך ותועלת.

אנו משתמשים בעוגיה. כאשר אתה מבקר באתר זה, Dod Moshe יכול להשתמש בטכנולוגיה בתעשייה הנקראת cookie. קובצי cookie הם פיסות נתונים קטנות המאוחסנות באופן זמני במחשב או במכשיר הנייד שלך ומבטיחות שהאתר פועל בצורה יעילה יותר. Dod Moshe משתמש בתת-מערכת “תרבות דיגיטלית”כדי לאסוף נתונים סטטיסטיים. בהתבסס על נתונים אלה, אנו הופכים את האתר שלנו לטוב ויעיל יותר עבור המשתמשים.