Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

אבוקדו, אבן החן הירוקה של המזרח התיכון!

קטגוריות

מבט על

בישראל, אבוקדו הוא לא סתם פרי, האבוקדו הוא כמו גיבור על קולינרי שמביא שמחה לבלוטות הטעם למרחקים. הירק הקרמי הזה לא רק טעים אלא גם עמוס בשומנים בריאים וברכיבי תזונה חיוניים.
מתל אביב ועד ירושלים, האבוקדו הפך למרכיב אהוב בסלטים, כריכים ואפילו תוכלו למצוא אותו בקינוחים חדשניים.

אבוקדו, מציע מספר יתרונות תזונתיים, האוצרות הירוקים האלה מפוצצים בשומנים בריאים ללב, שהם כמו לוחמים קטנטנים שנלחמים כדי לשמור על מערכת הלב וכלי הדם שלך במצב מעולה.
הם גם מקור פנטסטי לסיבים תזונתיים, מסייעים לעיכול ומבטיחים בטן מאושרת.
בנוסף, ידוע כי אבוקדו הגדל בישראל שופע בוויטמינים כמו ויטמין K, ויטמין C וויטמין E, המספקים חיזוק ממריץ למערכת החיסונית ולרווחה הכללית.

זני אבוקדו המתאימים לגידול באזור הנגב הישראלי עשויים לכלול:

  1. האס:
    אבוקדו האס הוא מין אבוקדו מצוי בישראל. הוא ידוע בשמו העברי “אבוקדו האס” ובשם האנגלי “Jerusalem artichoke”. אבוקדו האס הוא צמח חקלאי המתפשט ביבשת אירופה ובאמריקה הצפונית, אך נטוע גם בישראל. אבוקדו האס מכיל כמות גבוהה של פוליאולים, שהם סוכרים טבעיים שאינם מסוגלים לעיכול בקיבה, ולכן יכולים לסייע לתפקוד המערכת העיכולית. מעבר לכך, אבוקדו האס מכיל חומרים תזונתיים נוספים כמו חומצה אספרגינית, פוספור, סידן, ברזל, וויטמין C ועוד. הוא משמש כמזון וגם כתרופה במגוון תחומים הקשורים לבריאות ולרפואה.

  2. אטינגר:
    אבוקדו אטינגר הוא סוג מסוים של אבוקדו האס שמתפתח בישראל. אבוקדו אטינגר מכונה בשם החוקר הישראלי המפורסם, פרופסור אטינגר, שביצע עבודות גידול ופיתוח ייחודיות על מנת ליצור את הזן הזה. אבוקדו מזן אטינגר קטנים יחסית בגודלם והם ידועים בעורם הקל והנקבים העמוקים בהם. במרכזם נמצא בשרם הבהיר והצפוף, שמתפרץ לאחר בישול מתאים ומתפצל לפיתות רכות. לאבוקדו אטינגר יש טעם מתוק, והם נחשבים לאבוקדו איכותיים וטעימים לשימוש במגוון מנות ומתכונים.

  3. ריד:
    אבוקדו ריד הוא אחד מזני האבוקדו המצויים בישראל, וגדלים באזור הנגב. הוא מכונה ריד על שמו של האיש שגידל את הזן בראשונה בארץ ישראל. אבוקדו ריד מתפתח לאורך השנה ומגיע לגודל גדול יחסית. הקליפה שלו ירוקה וחלקה, וקל לקלפו בשלבי הבשילה. פנים האבוקדו בהיר וקרמי, והוא מאוד טעים ומתוק. אבוקדו ריד ידוע ביכולתו לעמוד בטמפרטורות גבוהות ובכך מתאים לתנאי החום של הנגב.
פסטה ברוטב אבוקדו – דוד משה

במאמרים אחרים פה באתר דיברנו רבות על חקלאות המודרנית, בואו נראה איך היא משפיעה על הגידול ומשפרת את תהליכי הגידול והפיתוח של האבוקדו בישראל:

  1. ניהול מים:
    בחקלאות המודרנית, נעשה שימור וניהול יעיל של משאב המים. זרימת המים והשקיה מתבצעות באמצעות מערכות השקיה מתקדמות, כולל טכנולוגיות כמו השקיה טבעית, מערכות השקיה מדוושות, וניהול חכם של המים. זה מסייע לאבוקדו לקבל את הכמות הנדרשת של מים בצורה אופטימלית ומפחית את האצות השקיה למניעת התעללות במשאב המים.
  2. ניהול חמר האדמה:
    תוך שימור ושיפור איכויות החומר האדמתי, ניתן לעזור לאבוקדו לגדול בצורה טובה יותר.
    זה כולל שימור תכונות האדמה הטבעיות, כמו פעילות המיקרואורגניזמים השונות, וכן המידע והשימור של מיקרואורגניזמים מועילים כמו חיידקי אזוביקטר.
  3. טיפוח ודאגה לצמיחה ובריאות הצמח:
    בחקלאות המודרנית, מטפחים את האבוקדו על ידי פעולות טיפוח מתקדמות כמו גיזום ופריחה ממוקדת, טיפוח העצים והפקת פרי, מניעת מחלות.

חשוב לציין כי זני אבוקדו ספציפיים הגדלים באזור הנגב עשויים להיות תלויים בגורמים כמו שיטות חקלאות מקומיות, תנאי אקלים והעדפות של חקלאים בודדים.

בישראל יש אהבה רבה למגוון מאכלים שמשתמשים באבוקדו כמרכיב עיקרי. אחת המנות המוכרות והאהובות על ישראלים היא “סלט אבוקדו“. הסלט מכיל קוביות אבוקדו טריות, עם תוספות כמו עגבניות שרי, בצל ירוק, גבינת פטה, שמן זית, מיץ לימון ותבלינים. הסלט מגוון וטעים, והאבוקדו נותן לו מרקם קרמי וטעם עשיר. סלט האבוקדו הפך לפופולרי מאוד בשנים האחרונות ומשמש כחלק מהתפריטים של מסעדות ובתי קפה ברחבי הארץ.

#אבוקדו
קטגוריות

מבט על

מאמרים של דוד משה

21 אפריל 2024
המתכון השבועי של דוד משה – פיצה ללא גלוטן
מתכון לפיצה ללא גלוטן מצויין לפסח ובכלל לכל השנה, פיצה ללא גלוטן על בסיס תפוחי אדמה.
#תפוחי אדמה
21 אפריל 2024
22
8 פברואר 2024
המתכון השבועי של דוד משה תפוחי אדמה בתנור
מתפוח אדמה בתנור, דרך צ'יפס מטוגן ועד למרקים וסלטים, המתכון השבועי שלנו הוא ללא ספק ממכר ביותר
#תפוחי אדמה
8 פברואר 2024
121
15 נובמבר 2023
הום פרייז פריך וטעים
הום פרייז הינה אחת המנות הוויראליות יותר בעולם, החלה את דרכה בארה"ב והיום ניתן למצוא אותה במטבחים רבים
#תפוחי אדמה
15 נובמבר 2023
534
תודה רבה
הצטרפותך לרשימת התפוצה של דוד משה בוצעה בהצלחה, אנו מקווים שהתוכן באתר מעניין אותך ויספק לך ערך ותועלת.

אנו משתמשים בעוגיה. כאשר אתה מבקר באתר זה, Dod Moshe יכול להשתמש בטכנולוגיה בתעשייה הנקראת cookie. קובצי cookie הם פיסות נתונים קטנות המאוחסנות באופן זמני במחשב או במכשיר הנייד שלך ומבטיחות שהאתר פועל בצורה יעילה יותר. Dod Moshe משתמש בתת-מערכת “תרבות דיגיטלית”כדי לאסוף נתונים סטטיסטיים. בהתבסס על נתונים אלה, אנו הופכים את האתר שלנו לטוב ויעיל יותר עבור המשתמשים.