Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

האם תפוחי אדמה בריאים לאכילה?

קטגוריות

מבט על

תפוחי אדמה הם מהמאכלים הכי טעימים ורב-תכליתיים שיש. הצורה, הטעם והערך התזונתי שלהם ממשיכים למשוך מעריצים נוספים ברחבי העולם, כל הזמן. מצד שני, ישנן הרבה שמועות שהכנת פירה, צלייה או הכנת צ’יפס יכולה להיות מאוד לא בריאה עבורנו. במאמר זה נענה על השאלה וניתן קצת מידע בריאותי ותזונתי על הירק הפופולרי הזה שאהוב ומוערץ ברחבי העולם.

מלאים בוויטמינים ומינרלים

ירקות עמילניים המהווים מקור טוב לוויטמינים ומינרלים. הם נחשבים לאחד הירקות המובילים, במיוחד אם אתה רוצה להגביר את צריכת ויטמין C, אשלגן והסיבים התזונתיים בגוף. תפוחי האדמה נמנים מהמאכלים המגוונים ביותר שאפשר להכין. הם טעימים כשהם מועכים עם חמאה או מטוגנים בשמן. אתה יכול אפילו להשתמש בהם כתחליף לאורז או פסטה במנות רבות.

הנה כמה יתרונות בריאותיים

תפוחי האדמה עשירים בוויטמינים ומינרלים, מכילים יותר אשלגן מבננות ויש בהם יותר ויטמין C מאשר תפוזים. הם גם מספקים כמויות קטנות של מגנזיום, ברזל, ניאצין (ויטמין B3) ותיאמין (ויטמין B1). מהווים מקור טוב לנוגדי חמצון כמו קוורצטין וקאמפרול שעשוי לסייע בהגנה מפני מחלות לב וסרטן ועוזרים למנוע עלייה במשקל על ידי שמירת הרעב. מחקר מצא שאכילת תפוחי אדמה במקום דגנים מזוקקים הגבירה את תחושות השובע לאחר הארוחות ב-31% במשך 3 שעות בהשוואה לאכילת דגנים מזוקקים בלבד. עם זאת, השפעה זו נצפתה רק כאשר תפוחי האדמה בושלו ללא שומן ולא נאפו בחמאה או בשמן.  הם מקור נהדר לסיבים תזונתיים וויטמין C וכשהם מוכנים כראוי, הם בריאים ללב ויכולים לעזור לרדת במשקל.
עם זאת, הם בעלי אינדקס גליקמי גבוה (GI), מה שאומר שהם מתפרקים מהר יותר מאשר פחמימות אחרות לגלוקוז בזרם הדם. זה גורם לרמות הסוכר בדם לעלות במהירות לאחר אכילתן, מה שעלול להוביל לעליית אינסולין, לעלייה במשקל ולבעיות בריאותיות אחרות לאורך זמן.

הם זולים וזמינים באופן נרחב

לכן תפוחי אדמה מהווים מזון בסיסי עבור אנשים רבים ברחבי העולם. הם זולים וזמינים באופן נרחב מכיוון שקל יחסית לגדל אותם ברוב סוגי האקלים והם ניתנים לגידול במדינות מסוימות כל השנה.

הידעת? מקורו של תפוח האדמה בדרום אמריקה

תפוח האדמה הראשון בצפון אמריקה ניטע בניו המפשייר בשנת 1719. רק 80 שנה לאחר מכן עשו תפוחי האדמה את הופעת הבכורה שלהם בבית הלבן בתקופת הנשיאות של תומס ג’פרסון כשהוגש לו צ’יפס מטוגן. בשנת 2007, ארצות הברית קטפה 19.9 מיליון טון של תפו”א, מה שהפך אותה ליצרנית החמישית בגודלה בעולם. ללא ספק היצרנית הגדולה בעולם של תפו”א בעולם היא סין. ההערכה היא שסין מייצרת כ-92 מיליון טון מדי שנה. למרות שחלק גדול מתפוחי האדמה שלהם נצרכים על ידי אוכלוסיית סין, הם עדיין מייצאים מספר רב של תפוחי אדמה למדינות ברחבי העולם.

תפוחי אדמה הם סופר תכליתיים

תפוח אדמה הינו מזון סופר תכליתי לאכילה. צ’יפס מטוגן, פירה גורמה או תפוח אדמה בתנור, ישנם דרכים רבות, וקלות להכנה. תפוחי אדמה מתפרקים לגלוקוז על ידי הגוף, וכתוצאה מכך ניתן לראות עלייה ברמות הסוכר בדם. האינדקס הגליקמי שלתפוחי אדמה יש ערך GI ממוצע בין 68 ל-81, תלוי בשיטות ההכנה והזנים שבהם נעשה שימוש.

אנו מזמינם אתכם להכנס לכלל מתוכני תפוחי אדמה של דוד משה

#תפוחי אדמה
קטגוריות

מבט על

מאמרים של דוד משה

21 אפריל 2024
המתכון השבועי של דוד משה – פיצה ללא גלוטן
מתכון לפיצה ללא גלוטן מצויין לפסח ובכלל לכל השנה, פיצה ללא גלוטן על בסיס תפוחי אדמה.
#תפוחי אדמה
21 אפריל 2024
22
8 פברואר 2024
המתכון השבועי של דוד משה תפוחי אדמה בתנור
מתפוח אדמה בתנור, דרך צ'יפס מטוגן ועד למרקים וסלטים, המתכון השבועי שלנו הוא ללא ספק ממכר ביותר
#תפוחי אדמה
8 פברואר 2024
121
15 נובמבר 2023
הום פרייז פריך וטעים
הום פרייז הינה אחת המנות הוויראליות יותר בעולם, החלה את דרכה בארה"ב והיום ניתן למצוא אותה במטבחים רבים
#תפוחי אדמה
15 נובמבר 2023
534
תודה רבה
הצטרפותך לרשימת התפוצה של דוד משה בוצעה בהצלחה, אנו מקווים שהתוכן באתר מעניין אותך ויספק לך ערך ותועלת.

אנו משתמשים בעוגיה. כאשר אתה מבקר באתר זה, Dod Moshe יכול להשתמש בטכנולוגיה בתעשייה הנקראת cookie. קובצי cookie הם פיסות נתונים קטנות המאוחסנות באופן זמני במחשב או במכשיר הנייד שלך ומבטיחות שהאתר פועל בצורה יעילה יותר. Dod Moshe משתמש בתת-מערכת “תרבות דיגיטלית”כדי לאסוף נתונים סטטיסטיים. בהתבסס על נתונים אלה, אנו הופכים את האתר שלנו לטוב ויעיל יותר עבור המשתמשים.